13 Mart 2017

Neden kitap okuyorum?

Kitap okumanın pek çok farklı nedeni vardır. Kimisi bilge olmak, kimisi vakit öldürmek, kimisi ise hava atmak için kitap okur. Kitap okurken her zaman elde bir temel neden vardır. Stresi azaltmak, günü gün etmek, edebiyattan hoşlanmak, yeni dünyalar keşfetmek, satırlarda boğulmak ve hatta ağlamak için bir neden bulmak…

Dedim ya, kitap okumak için sayısız neden bulabilirsiniz ama aynı şey kitap okumamak için de geçerlidir. Vaktim yok, bugün meşgulüm, şimdi kim uğraşacak kitap okumakla, hep aynı şeyler, ne yapayım elin yazdığını okumayı… Bahanesi bol sonuçta öyle değil mi? Kimse neden kitap okumadın diye hesap sormaz etmez...

Böyle birisi bir türlü olamadım. Elime bir kitabın değmediği herhangi bir gün huzursuzlukla dolu olmak artık bana keyif veriyor. Kütüphaneci olmaktan mıdır, yoksa bir şeyler başarmayı istemekten midir bilmiyorum ama her gün olabildiğince bir şeyler okumaya çalışırım. Bu bazen İlber Ortaylı‘nın ağır cümlelerinin arasında anlam çıkarmak, bazen ise İskender Pala‘nın kurgu dolu anlatısında sürüklenmekten ibarettir.

Neden kitap okuyorum?
Kitap okumanın insana kattığı onca değerden faydalanmak en büyük hedefim ama bundan çok daha fazlasının olduğuna eminim.
*Kendimi geliştirmek istiyorum.
*Öfkemi azaltmamı sağlıyor.
*Hafızamın daha iyi olduğunu hissediyorum.Ve daha fazlası yani anlatmakla bitmez...



Subscribe to Our Blog Updates!




Share this article!
Return to top of page
Powered By Blogger | Design by Genesis Awesome | Blogger Template by Lord HTML